sobota, listopada 07, 2009

Absurd?

Meret Oppenheim: Gloves


CZYSTY SURREALIZM

Mari Isopahkala
Mari Isopahkala: Furing
Fińska projektantka stworzyła niezwykłe pierścionki z futra renifera. Pomysł przypomina mi słynną futrzaną serie przedmiotów Meret Oppenheim. Pierścionki nawiązują do pierwotnej dadaistycznej wizji artystki.

Meret Oppenheim: 1985
Pierwowzór.
Meret Oppenheim: Untitled 1934/36
A to jako dodatek- surrealistyczny naszyjnik z kosteczek.



I nieco inny absurd...


Karim Rashid
Karim Rashid: GOLAY Pearl Mask 2005
Mało kto nie wie kim jest Karim Rashid, ja osobiście go wielbię. Dlatego bardzo ucieszyłam się gdy znalazłam ten przedziwny pomysł. Oto maska z pereł. Ten niepopularny już element przebrania można potraktować jako ciekawą i jakże nowoczesną propozycje. Perłowa maska ma przydawać człowiekowi siły i mocy. Imponujące jest to, iż wykonano ją całą z cennych tahitańskich pereł. Ta niemalże teatralna maska tworzy niezwykłą ozdobę twarzy. Dzięki niej można ukryć swą osobowość jak i tożsamość. Projektant posłużył się przemyślaną analogią: perła ukryta jest w muszli, tak jak osoba skrywa swą twarz pod maską.


Na koniec niespodzianka! Jeszcze większy absurd...

Eric Klarenbeek: Eye Jewellery Project
Biżuteria do oka? Oto dziwaczny pomysł na nowy rodzaj soczewek kontaktowych z drutem medycznym i kryształkami w kształcie kropelek łez. Nie wiem czy to pomysł dadaistyczny... wiem tylko, że dostaję dreszczy na myśl, że coś mogło by wisieć i dyndać z mojego oka. Ale może kiedyś będzie na to moda? Poczekamy, zobaczymy.

1 komentarz:

urlaa pisze...

Ta ozdoba ma specyfikę łzy. Efektowne, ale w uzytkowaniu wydaje sie kłopotliwe.